MATEMATIKA DESBERDINAK
Izenburu honenpean azken “cuadernos de pedagogía” aldizkarian (azaroaren alea, 362 zb.) artikulua dugu. Urolako (Guipuzkoa) ikastolaren matematikako mintegiak bere esperientzia mostratzen du. Hiru aukerako ikasgaiak ditu DBHan: matematika tailerra, eguneroko matematika eta matematika laborategia. Hiruetan arloak eguneroko bizitzarekin konektatzen du, ez dira ebaluatzen azterketa batez bidez, baizik eta proiektuen bitartez eta elkarlana eginez. DBHko 1. zikloan, Ikasleek kontsumorako matematikak ikasten dituzte: supermerkatura joaten dira, publizitatearen analisia egiten dute, grafikak eraikitzen dituzte, kode-sistemak aztertzen dituzte (sakea, adibidez) kalkulua jolasen bidez garatzen da, estrategiak eta prozesu logikoak sudoku eta master mind erabiliz ikasten dira, geometria targramarekin, bideoak ikusten dituzte eta planteatzen dizkieten problemekin ausartzen dira.
Bigarren zikloan ingurugiro eta osasunerako matematikak lantzen dira: alkohola odolean neurtzen dute eta bere eraginak gidatzeko orduan, ondakin biodegradableen deusesteko denboraren analisiak egiten dira, ekosistemen dinamika aztertzen da... Estatistika lantzeko, D,Hontaren legea lantzen dute (hauteskundeko prozesuak neurtzen duena) eta inkestak burutzen dira. Excel programaren bidez informazio tratamendua egiten dute eta emaitzak eta ondorioak ateratzen dituzte. Inkestak egiteko gaiak ere motibagarriak dira, hala nola, etxetik joatea pentsatu duzu? edo bikotea aukeratzeko, zertan fijatzen duzu?, drogen kontsumoa, sexua, erligioa, ikasketak, autoestima...gazteei interesatzen zaiena. Saio batzuk emakume matematikoei ere ematen dizkiete. Matematikaren presentzia egunkarietan ere nabarmena da: lan kontratuen kalitatea, trafiko istripuen kopurua...Ikasleek bere lanak bidaltzen dizkiete irakasleei posta elektronikoz.
Batxilergoan, matematika IKTekin lotuta dago: kalkulagailua nolako den barruan aztertzen da, “derive”, “funciones” eta “ mathematika” programak erabiltzen dira, Internetan sartzen dira, eskolako aldizkarian kolaborazioak dituzte, matematika ingelesez ematen da...
Dibersifikazioan, ikasleek ikastolan ematen diren lanbide heziketarako zikloei zuzentzen dira eta matematika lotzen da zientzia eta teknologiarekin proiektu bereziak eginez: matematikak elektrizitaterako, egurrerako, arterako, administraziorako...
Hezkuntza indartzeak ez dira ahazten eta oso ondo zaintzen dira: desdobleak, klasetik kanpoko arreta astean behin, errepaso ordua, talde lana...Etorkinei arreta ematen zaie indibidualki, ikasle bakoitzak astero ordu bat jasotzen du matematikako programazioa bere mailara egokituta landuz, hasiera batean marrazki edo ikurren bitartez eta, ikasturtea aurrera joaten den ahala, jarduera aproposak bilatzen dira. Oso maila baxua duten ikasleek ere ez dute laguntza falta botatzen, oinarrizko operazioak eta geometria indartzen dituztelako.
Mintegiaren jarrera argi dute: “ hogei urte barru, gure ikasleek ez dituzte integralak gogoratuko, baina bai bere bizi-esperientziak institutoan”. “Matematikak atseginagoak egitea gure eskuetan dago”.
Bigarren zikloan ingurugiro eta osasunerako matematikak lantzen dira: alkohola odolean neurtzen dute eta bere eraginak gidatzeko orduan, ondakin biodegradableen deusesteko denboraren analisiak egiten dira, ekosistemen dinamika aztertzen da... Estatistika lantzeko, D,Hontaren legea lantzen dute (hauteskundeko prozesuak neurtzen duena) eta inkestak burutzen dira. Excel programaren bidez informazio tratamendua egiten dute eta emaitzak eta ondorioak ateratzen dituzte. Inkestak egiteko gaiak ere motibagarriak dira, hala nola, etxetik joatea pentsatu duzu? edo bikotea aukeratzeko, zertan fijatzen duzu?, drogen kontsumoa, sexua, erligioa, ikasketak, autoestima...gazteei interesatzen zaiena. Saio batzuk emakume matematikoei ere ematen dizkiete. Matematikaren presentzia egunkarietan ere nabarmena da: lan kontratuen kalitatea, trafiko istripuen kopurua...Ikasleek bere lanak bidaltzen dizkiete irakasleei posta elektronikoz.
Batxilergoan, matematika IKTekin lotuta dago: kalkulagailua nolako den barruan aztertzen da, “derive”, “funciones” eta “ mathematika” programak erabiltzen dira, Internetan sartzen dira, eskolako aldizkarian kolaborazioak dituzte, matematika ingelesez ematen da...
Dibersifikazioan, ikasleek ikastolan ematen diren lanbide heziketarako zikloei zuzentzen dira eta matematika lotzen da zientzia eta teknologiarekin proiektu bereziak eginez: matematikak elektrizitaterako, egurrerako, arterako, administraziorako...
Hezkuntza indartzeak ez dira ahazten eta oso ondo zaintzen dira: desdobleak, klasetik kanpoko arreta astean behin, errepaso ordua, talde lana...Etorkinei arreta ematen zaie indibidualki, ikasle bakoitzak astero ordu bat jasotzen du matematikako programazioa bere mailara egokituta landuz, hasiera batean marrazki edo ikurren bitartez eta, ikasturtea aurrera joaten den ahala, jarduera aproposak bilatzen dira. Oso maila baxua duten ikasleek ere ez dute laguntza falta botatzen, oinarrizko operazioak eta geometria indartzen dituztelako.
Mintegiaren jarrera argi dute: “ hogei urte barru, gure ikasleek ez dituzte integralak gogoratuko, baina bai bere bizi-esperientziak institutoan”. “Matematikak atseginagoak egitea gure eskuetan dago”.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home